۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله پهپاد یمنی، 7 اکتبری دیگر

ارتش اسرائیل: حمله پهپاد یمن یک هفت اکتبر جدید محسوب می‌شود.

یک روزنامه عبری به نقل از یک منبع نظامی ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله پهپاد «یافا» به تل آویو «هفتم اکتبر» برای سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل محسوب می‌شود.

بر اساس آنچه روزنامه کالکالیست از همین منبع گزارش داد، حمله حوثی‌ها با استفاده از پهپاد بمب‌گذاری شده که مسافتی بیش از دو هزار کیلومتر را تا مرکز تل‌آویو طی کرد، یک شکست بزرگ در توانایی سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل محسوب می‌شود.

این شکست نوید دهنده پایان دوران «آسمان پاک» است که به لایه‌های متعدد سامانه‌های دفاع هوایی اشاره دارد که از اسرائیل محافظت می‌کردند.

این منبع نظامی اشاره کرد که این پیشرفت به برتری کیفی نیروی هوایی اسرائیل پایان می‌دهد، زیرا این حادثه نشان دهنده ناتوانی روش‌های هشدار اولیه برای شناسایی پهپاد است که نشان دهنده شکاف بزرگ در اطلاعات اطلاعاتی مربوط به هشدار حملات از قبل است.

این منبع همچنین افزود که این حمله همچنین حاکی از شکاف در هماهنگی با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ است که قرار بود در صورت کشف شی مشکوک به اسرائیل اطلاع دهند.

در یک زمینه مرتبط، شرکت پخش دولتی و کانال‌های اسرائیلی گزارش دادند که یوآو گالانت، وزیر دفاع، پس از انفجار هواپیمای بدون سرنشین در قلب تل‌آویو، ارزیابی وضعیت را با هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش انجام داده است.

وزیر گفت: اقدامات میدانی و اطلاعاتی علیه تیراندازان و فرستندگان آنها در منازل آنها صورت گرفته است.

در حمله سحرگاه دیروز جمعه بر اثر انفجار پهپاد انفجاری در تقاطع خیابان‌های شالوم علیخم و بن یهودا در تل آویو، نزدیک سفارت آمریکا، یک اسرائیلی کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل تحقیقاتی را برای کشف علت عدم رهگیری پهپاد پرتاب شده توسط حوثی‌ها به سمت تل آویو آغاز کرد و یک مقام نظامی گفت که موضوع در دست بررسی است.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/b1rsifd00c#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

تحریم آمریکا علیه اسموتریچ و بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

نارضایتی آمریکا از دادگاه بین‌المللی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *