۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت خاخام‌ها با معامله گروگان‌ها

تعدادی از خاخام‌های برجسته و راستگرای صهیونیستی نسبت‌ به معامله گروگان‌ها با حماس اعتراض کردند.

تعدادی از خاخام‌های راستگرای اسرائیلی روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند که توافق خروج نیروها از غزه و مبادله اسرا با اسرای فلسطینی، اسرائیلی‌های بیشتری را به خطر می‌اندازد.

امضاکنندگان این نامه، خاخام رامات گان یااکوف آریل و تندروهای برجسته مانند دوو لیور و الیاکیم لوانون رهبران شهرک نشینان و خاخام شاموئل الیاهو هستند.

دفتر نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد که او به تیم مذاکره کننده اسراییل دستور داده است تا روز پنجشنبه برای دور دیگری از مذاکرات اقدام کند؛ این نشان می‌دهد تا زمانی که نخست‌ وزیر در کنگره سخنرانی کند، توافقی حاصل نخواهد شد.

در نامه خاخام‌ها تصریح شده است: قیمت آزادی گروگان‌ها ایجاد خطر برای همه اسرائیلی‌ها اعم‌ از پیر، جوان و زن است. آنها در ادامه نامه تبادل اسرای فلسطینی با گروگان‌ها را عاملی برای بازسازی و تقویت حماس اعلام کردند.

گفته می‌شود که این 18 امضاکننده در ائتلاف نتانیاهو تسلط بسیاری بر احزاب راست‌گرای مذهبی صهیونیسم و ​​اوتزما یهودیت دارند.

از سوی دیگر خاخام‌، موشه گافنی، رئیس یکی از دو جناحی که حزب ائتلاف یهودی تورات متحد خریدی را تشکیل می‌دهند، روز دوشنبه اعلام کرد که برای آزادی گروگان‌های باقی‌ مانده در غزه به هر قیمتی از توافق حمایت می‌کند.

با این حال در آخر هفته، هشت تن از اعضای حزب لیکود  گفتند که از توافق حمایت نمی‌کنند. قانونگذاران در نامه‌ای به نخست‌وزیر گفتند: هر توافقی که شامل خروج نیروهای ما از مواضع فعلی‌شان در غزه باشد، شکست کامل است.

اسرائیل تایمز نوشت: گمان می‌رود که 116 گروگان از 251 گروگان در غزه باقی بمانند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/top-religious-zionist

→ خواندن مطلب قبلی

بازگشت اسرائیل به میز مذاکره

خواندن مطلب بعدی ←

سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری برای تولید گاز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *