افزایش 330 درصدی تیراندازی در کرانه باختری

بازرسی دولتی اسرائیل: ارتش اسرائیل به وظایف خود در کرانه باختری عمل نمی‌کند.

متانیاهو انگلمن، بازرس دولتی اسرائیل در گزارشی گفت که حوادث تیراندازی در یهودیه و سامره 330 درصد افزایش یافته است.

این گزارش حاکی از آن است که ارتش اسرائیل به وظایف خود در کرانه باختری عمل نمی‌کند و در حفاظت از جاده‌های کرانه باختری شکست خورده است.

گزارش کنترل دولتی که امروز (سه شنبه) منتشر شد، حاکی از آن است که با وجود تقویت نیروها در سرزمین‌های یهودیه و سامره، ارتش اسرائیل به تمام وظایف دفاعی که برای خود تعیین کرده بود، عمل نکرد.

بازرس ایالتی با بیان اینکه دفاع از محور یهوده و سامره به درستی انجام نمی‌شود، گفت: مشخص نیست که ستاد کل ارتش و کابینه سیاسی-امنیتی از غیرفعال بودن بخش قابل توجهی از ایست‌های بازرسی در کرانه باختری مطلع هستند یا خیر. پوشش امنیتی در این منطقه ضعیف است، پلیس پاسخ سریع و موثری به شهروندان ارائه نمی‌کند و ساخت جاده‌ها بیش از حد به تاخیر افتاده است.

کانال 14 عبری ادامه داد: این گزارش نشان می‌دهد که تعداد حوادث تیراندازی در کرانه باختری به سمت خودروها 330 درصد افزایش داشته است؛ 310 حادثه بین سال‌های 2022-2023 در مقایسه با 71 حادثه بین سال‌های 2021-2019.

بازرس دولتی گفت: علی‌رغم تقویت نیروها در مناطق کرانه باختری، ارتش اسرائیل به تمام وظایف دفاعی که برای خود تعیین کرده بود، عمل نکرد و در تقویت نیروهای پشتیبانی به منظور تامین امنیت مورد نیاز به صورت منسجم و منظم کوتاهی کرده است.

طبق این گزارش، بین 14 تا 57 درصد از ماموریت‌های دفاعی که شامل استقرار دیده بانی، گشت‌های پیاده و سواره، کمین، استقرار یک مانع موقت در جاده‌ها و امنیت حمل‌ونقل طبق برنامه انجام نشده است.

60 درصد از ساکنان یهودیه و سامره شهادت دادند که احساس امنیت آنها در محورهای منطقه در سطح پایینی قرار دارد. در این میان، کار ساخت جاده کنارگذر حواره به طول 7 کیلومتر که در سال 1992 آغاز شد و پس از حدود 32 سال، در سال 2024 با اعتبار مالی 387 میلیون شکل به پایان رسید. این احتمال وجود دارد که ساخت این جاده بر تعداد حملاتی که در سال‌های اخیر در این مسیر رخ داده، تأثیر داشته باشد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

شیطان هوایی؛ موشک جدید اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

بن گویر در شورای جدید جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *