اعلام برنامه‌های جدید ماسا اسرائیل

ماسا اسرائیل برنامه‌های داوطلبانه جدیدی را اعلام کرد.

جروزالم پست با اعلام خبر برنامه‌های جدید ماسا اسرائیل نوشت: برنامه جدید به جوانان یهودی بزرگسال از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا در جایی که بیشتر مورد نیاز است، داوطلب شوند و به جامعه اسرائیل کمک کنند.

به نوشته این روزنامه، از زمان شروع جنگ، ماسا اسرائیل هزاران درخواست از جوانان یهودی دریافت کرده است که می‌خواهند در این زمان بحرانی به اسرائیل بیایند و داوطلب شوند.

ماسا، سازمانی که توسط آژانس یهودی و دولت اسرائیل تأسیس شده است، تصمیم گرفته است برنامه‌ای را برای ارتقای رهبری اجرا کند و از جوانان بزرگسال یهودی دعوت کند تا در اسرائیل داوطلب شوند.

از آغاز جنگ، صدها نفر از اعضای ماسا از هر گوشه جهان به برنامه داوطلبانه پیوسته‌اند و با ادامه جنگ، تعداد داوطلبان در حال افزایش است. ماسا همچنان به راه‌اندازی گروه‌های جدید و متنوعی ادامه می‌دهد که در فعالیت‌های داوطلبانه خاص متناسب با مهارت‌های اعضا تخصص دارند.

به عنوان مثال، در هفته‌های اخیر، دو گروه دیگر با همکاری Magen David Adom در اسرائیل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که متشکل از اعضای دارای سابقه پزشکی اورژانس است. یک گروه در بئرشبع و گروه دیگر در حیفا قرار دارند. اعضای ماسا در کنار داوطلبان MDA اسرائیلی با شیفت‌های آمبولانس همکاری می‌کنند و به تماس‌ها پاسخ می‌دهند. یکی از داوطلبان، از لندن، برای امدادرسانی در تابستان به اسرائیل آمده است.

گروه دیگری متشکل از 200 تیم از آمریکای شمالی در این ماه به اسرائیل آمده بودند و به مدت شش هفته اقامت داشتند.

یکی دیگر از همکاری‌های جدید بین ماسا و سازمان Stand With Us است. این سازمان نماینده اسرائیل در سراسر جهان است و برای مبارزه با یهودی ستیزی و حمایت از اسرائیل تلاش می‌کند. اعضای سازمان برای یک برنامه داوطلبانه و همچنین برای دیدار از اسرائیل آمده بودند تا بتوانند مبلغان بهتری برای اسرائیل باشند.

یائل روبینشتاین، مدیر عامل موقت ماسا، گفت: ما در Masa از انگیزه بالای اعضای جوان جوامع یهودی (دیاسپورا) برای ادامه آمدن و کمک به جامعه اسرائیل در زمان‌های دشوار تلاش می‌کنیم. و افزود: ما از همه همکاری‌های جدید استقبال می‌کنیم، از همه داوطلبان خود تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم جوانانی را از سراسر جهان که مشتاق مشارکت به هر طریقی هستند، جذب کنیم.

ماسا اسرائیل که توسط آریل شارون، نخست وزیر وقت اسرائیل طراحی شد، به طور رسمی در سال 2004 به عنوان پروژه مشترک دولت اسرائیل و آژانس یهود برای اسرائیل تاسیس شد. ماسا در واقع جامعه بین المللی و چندفرهنگی متشکل از متخصصان جوان یهودی است. داوطلبان در یک برنامه 2 تا 10 ماهه شرکت می‌کنند و دولت اسرائیل از آنها حمایت می‌کند. فعالیت‌های ماسا عبارتند از: Masa Career، Masa Gap، Masa Israel Teaching Fellows، MasaTech، Masa Academic Fellows، Masa Jewish Studies، Masa Aliyah Prep.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-811963

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش افراطی‌ها به اظهارات هریس

خواندن مطلب بعدی ←

افکار عمومی پس‌ از سخنرانی نتانیاهو در کنگره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *