۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو در اندیشه برکناری گالانت

کانال 12 عبری از تصمیم نتانیاهو برای برکناری گالانت خبر داد.

رسانه‌های عبری عصر جمعه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره برکناری یوآو گالانت، وزیر ارتش اسرائیل و واگذاری وزارت ارتش به گیدئون ساعار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دافنا لیال، خبرنگار اسرائیلی، خبرنگار عبری کانال 12 گفت که رایزنی‌های داغ پیرامون نتانیاهو در مورد اینکه آیا از شروع تعطیلات که از روز یکشنبه آغاز می‌شود، ساعار جایگزین گالانت خواهد شد یا خیر.

Capture 26

وی اظهار داشت که نتانیاهو نیاز به ارائه یک افق سیاسی مانند توانایی حل مشکل استخدام دارد تا گیدئون ساعار تنها برای مدت کوتاهی به دولت نپیوندد.

تعطیلات تابستانی کنست از 22 ژوئیه آغاز می‌شود و تا اواسط اکتبر ادامه دارد و طی آن هیچ رای عدم اعتمادی به دولت صادر نخواهد شد.

در 10 ژوئیه، یک گزارش اسرائیل فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در حال بررسی برکناری یوآو گالانت، وزیر ارتش و انتصاب رهبر حزب راست ملی، گیدئون ساعار، به این سمت است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت: نتانیاهو با نزدیکان خود در مورد امکان ارائه پیشنهاد جدید برای عضویت گیدئون ساعار، عضو کنست (پارلمان) به دولت گفت‌وگو کرد.

وی افزود: ائتلاف با ساعار که به طور کامل درباره احتمال پیوستن او به دولت تصمیم نگرفته است، در تماس است.

این کمیسیون خاطر نشان کرد که نتانیاهو در حال مذاکره با همراهان خود در مورد یک پیشنهاد واقع بینانه است که در آن ساعار سمت وزیر دادگستری را تصاحب خواهد کرد، اما مقامات ارشد ائتلاف معتقدند که این پیشنهاد ممکن نیست و ساعار این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت.

کمیسیون گزارش داد که نتانیاهو عجله‌ای برای تصویب پیشنهاد برکناری یوآو گالانت، وزیر کنونی ارتش در بحبوحه جنگ ندارد اما اگر گفت‌وگو با ساعار مثبت کند، بعید نیست که این اتفاق در آینده رخ دهد.

ساعار در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل، دریافت پیشنهادی برای تصدی پست ارتش را تکذیب کرد و گفت: من هیچ چیزی در این مورد نشنیدم و چنین پیشنهادی دریافت نکردم آنچه اکنون وضعیت جنگ مهم است.

ساعار با اشاره به اختلافات مداوم بین آنها در مورد تبادل اسرا، آتش بس در غزه، روابط نتانیاهو و گالانت را یکی از مواردی که توانایی مدیریت بهینه جنگ را پیچیده و سنگین می‌کند، دانست.

گالانت از دستیابی به توافق با حماس حمایت می‌کند و خواستار اتخاذ “توافقات خاص” برای روز بعد از جنگ غزه است که نتانیاهو آن را رد می‌کند.

نه نتانیاهو و نه گالانت به طور رسمی در مورد این گزارش‌ها تا کنون اظهار نظر نکرده‌اند.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q3

→ خواندن مطلب قبلی

زمین دزدی اسرائیلی‌ها در کرانه باختری به دستور نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش خسارت و گرانی محصولات کشاورزی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *