۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش مقامات سیاسی به اظهارات اردوغان

ویلدرز در واکنش به اظهارات اردوغان خواهان اخراج ترکیه از ناتو شد.

گیرت ویلدرز، رهبر جناح راست هلند، روز یکشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را کاملاً دیوانه توصیف کرد و تقاضا کرد ترکیه از ناتو خارج شود.

ویلدرز در پستی در X نوشت: اردوغان اسلاموفاشیست، اسرائیل را تهدید به حمله کرد. این مرد کاملاً دیوانه است. ترکیه باید از ناتو اخراج شود.

اردوغان روز یکشنبه گفته بود: ما باید قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این کارها را با فلسطینی‌ها انجام دهد. همانطور که وارد قره باغ و لیبی شدیم، با اسرائیل نیز همین کار را خواهیم کرد. چیزی باقی نمانده است، ما باید قوی باشیم.

اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی، در X نوشت: اردوغان راه صدام حسین را دنبال می‌کند و اسرائیل را به حمله تهدید می‌کند. او باید به یاد بیاورد که آنجا چه اتفاقی افتاد و چگونه پایان یافت.

یاییر لاپید، رهبر حزب اپوزیسیون نیز به اردوغان پاسخ داد و نوشت: رئیس‌جمهور اردوغان دوباره غرغر و هیاهو می‌کند. او خطری برای خاورمیانه است. جهان و به‌ویژه اعضای ناتو باید تهدیدهای ظالمانه او علیه اسرائیل را به شدت محکوم و او را به پایان دادن حمایت خود از حماس مجبور کنند.

ویلدرز، یکی از حامیان سرسخت رژیم‌ صهیونیستی است که به دیدگاه‌های سخت‌گیرانه‌اش در مورد اسلام مشهور است، حزب او پیشتر در بیانیه خود متعهد شده بود مساجد را ببندد و قرآن را ممنوع کند.

ویلدرز در ماه می، یک سخنرانی پرشور در پارلمان هلند برای حمایت از اسرائیل ایراد کرد.

او بعداً با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو برای ابراز حمایت از اسرائیل و محکوم‌کردن تصمیم دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و یوآو گالانت صحبت کرد.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/393763

 

→ خواندن مطلب قبلی

حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

حمله پهپادی به یک خودرو و موتور سیکلت در جنوب لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *