۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لغو پرواز 4 شرکت هواپیمایی به اسرائیل

4 شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند.

در حالی که تل آویو منتظر پاسخ حزب الله به ترور برجسته‌ترین فرمانده نظامی خود، فؤاد شکر است، چهار شرکت هواپیمایی آمریکایی و انگلیسی روز چهارشنبه پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند: پس از ترور فواد شکر، خطوط هوایی یونایتد، یونایتد ایرلاین، دلتا ایر لاین و دلتا ایر لاین آمریکا پروازهای خود به اسرائیل را لغو کردند.

وای نت تایید کرد که بریتیش ایروین نیز پروازهای خود به اسرائیل را لغو کرده است.

به نوشته این روزنامه، خطوط هوایی یونایتد که 14 پرواز هفتگی از نیویورک  را انجام می‌دهد، به مشتریان خود اطلاع داده است که پروازهای خود به اسرائیل در روزهای آینده لغو خواهد شد.

وی افزود: خطوط هوایی دلتا که تنها ماه گذشته به پروازهای خود به اسرائیل بازگشت و پروازهای روزانه از نیویورک به تل آویو را انجام می‌دهد، امشب و فردا (پنجشنبه) پروازهای خود را از فرودگاه JFK به حالت تعلیق درآورد.

وی افزود: شرکت هواپیمایی بریتیش ایروین نیز از لغو پروازهای خود به اسرائیل خبر داد. خطوط هوایی اتریش و لوفت‌هانزا سوئیس روز دوشنبه پروازهای خود را به مقصد و از فرودگاه بن گوریون اسرائیل در تل آویو لغو کردند.

در آوریل گذشته، اسرائیل حریم هوایی خود را به دلیل حمله شدید پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت تهران در دمشق که در آن 16 نفر از جمله یک مقام ارشد ایرانی کشته شدند، به مدت 7 ساعت بست.

پس از آن که تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که فؤاد شکر (63 ساله) فرمانده برجسته نظامی حزب الله در حمله هوایی به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت، قبل از اعلام حزب الله ترور شد، وضعیت تنش امنیتی در اسرائیل حاکم شد.

ساعاتی بعد، جنبش حماس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی خود، در حمله اسرائیلی‌ها به محل اقامت وی ​​در تهران، زمانی‌که وی برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران حاضر بود، خبر داد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/vacation/flights/article/hy6gc00pfc#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

بی‌نتیجه ماندن مذاکرات پس‌ از شهادت هنیه

خواندن مطلب بعدی ←

اعلام رسمی ترور محمد الضیف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *