۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حضور گروه یهودی Neturei Karta در مراسم تشییع جنازه هنیه

گروه یهودی Neturei Karta در مراسم تشییع جنازه هنیه در دوحه شرکت کرد.

امروز جمعه، فعالان شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد یک گروه یهودی در مراسم تشییع جنازه اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس در دوحه، پایتخت قطر، شرکت کرده‌اند.

پیشگامان شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی از اعضای گروه یهودی نتوری کارتا را که در مراسم تشییع پیکر هنیه، امروز جمعه در دوحه به خاک سپرده شده بود، پخش کردند.

روی کایس، خبرنگار کانال 11 اسرائیل، کلیپ کوتاهی از این گروه در مراسم تشییع جنازه هنیه در توییتر منتشر کرد.

شایان ذکر است که Neturei Karta یک کلمه آرامی است که به معنای نگهبانان شهر است و به جنبش یهودیِ رد صهیونیسم و ​​مخالفت با وجود دولت اسرائیل اشاره دارد.

تعداد اعضای این جنبش ده‌ها هزار نفر است که تقریباً 5000 نفر از آنها در اورشلیم زندگی می‌کنند و بقیه در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده و انگلیس پراکنده شده‌اند.

این جنبش مذهبی در سال 1935 تأسیس شد و خواستار بازگرداندن سرزمین‌های تصرف شده توسط اسرائیل به فلسطینی‌ها بر اساس تفسیری مذهبی است که تصریح می‌کند تلاش برای کنترل این سرزمین با زور مخالف اراده خدا است.

اکثر پیروان این جنبش اصالتاً مجارستانی و لیتوانیایی دارند و دارای مواضع طرفدار فلسطین هستند که آنها را در برابر آزار و اذیت مداوم مقامات اسرائیل آسیب پذیر می‌کند.

شایان ذکر است که جنبش فقط به متون دینی پایبند است و از پذیرش سکولاریزم امتناع می‌ورزد و معتقد است که دولت فعلی اسرائیل باید به این دلیل که جمعیت آن دموکراسی را می‌پذیرند، رد شود.

 

لینک خبر: https://www.bhol.co.il/news/1670206

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع تلفن‌های ماهوارهای بین وزرای کابینه

خواندن مطلب بعدی ←

اختلافات شدید بین نتانیاهو و سیستم امنیتی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *