۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد اسرائیل علیه خریدی‌ها

وزیر اقتصاد اسرائیل: برای کسانی که ثبت نام نکنند گذرنامه و گواهینامه رانندگی صادر نمی‌شود.
نیر برکات

نیر برکات وزیر اقتصاد و صنعت اسرائیل امروز در گفت‌وگو با روزنامه اقتصادی گلوبز در مورد موضوع جذب نیروهای خریدی گفت: برای کسانی که ثبت نام نکنند گذرنامه صادر نخواهد شد. همچنین کسانی که گواهینامه رانندگی دارند، گواهینامه آنها تمدید نخواهد کرد.

وزیر برکات حمایت قاطع خود را از استخدام خریدی در ارتش اسرائیل ابراز کرد و گفت: ما به سربازان بیشتری نیاز داریم که از جامعه خریدی به ارتش ملحق شوند. ما فکر می کردیم به سربازان زیادی نیاز نداریم و این یک اشتباه بود.

وزیر اقتصاد و صنعت مدعی شد: ایجاد واحدهایی متناسب با سبک زندگی خریدی، ایجاد مشوق‌ها و اعمال تحریم‌های فردی ضروری است. برکات تاکید کرد که تحریم ها علیه یشیوا اعمال نمی‌شود، بلکه بر فرد اعمال می‌شود.

برکات گفت: 25 درصد خریدی‌ها از صبح تا شب تورات را بخوانند مشکلی ندارد، اما بقیه باید ثبت نام کنند. اگر این اتفاق نیفتد، به قانون رای نمی‌دهم.

سوال بزرگ این است که آیا شرکای خریدی ائتلاف با پذیرش این پیشنهادات موافقت خواهند کرد یا خیر؟

دادگاه عالی در ژوئن گذشته در جلسه خود به عنوان دادگاه عالی تصمیم گرفت که هیچ چارچوب قانونی وجود ندارد که اجازه دهد بین اعضای یشیوا و بقیه شهروندان اسرائیل تمایز قائل شود و بنابراین قضات تصمیم گرفتند از تصویب قانونی که به آنها اجازه نمی‌دهد به ارتش دعوت شوند، جلوگیری کنند. با توجه به این تصمیم، ارتش احضاریه‌هایی برای جوانان بخش خریدی ارسال کرد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

دو کشته و سه زخمی در حمله با چاقو در تل آویو

خواندن مطلب بعدی ←

سرگردانی اسرائیلی‌ها در پی تعلیق پروازهای خارجی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *