۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نقص در گنبد آهنین

نقص در گنبد آهن باعث زخمی شدن 13 غیرنظامی شد.

تحقیقات اولیه توسط ارتش اسرائیل نشان داد که نقص در گنبد آهنین باعث زخمی شدن 13 نفر شد.

ارتش در حال بررسی حادثه جدی در نهاریا است که در آن یک موشک رهگیر گنبد آهنین با قدرت به زمین اصابت کرد و منفجر شد. از اولین تحقیقات به نظر می‌رسد که یک نقص فنی در موشک آن را به یک موشک بی‌فایده تبدیل کرده است.

نیروی هوایی در حال بررسی حادثه جدی دیروز (سه‌شنبه) در نهاریا است که در آن یک موشک رهگیر گنبد آهنین با قدرت به زمین اصابت کرد و منفجر شد. در این رویداد 13 غیرنظامی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. از اولین تحقیقات به نظر می‌رسد که یک نقص فنی در موشک آن را به یک موشک بی‌فایده و ناموفق تبدیل کرده است.

بعد از ظهر سامانه‌های پدافند هوایی متوجه نفوذ دو فروند پهپاد شدند. این پهپادها به اتاق ناهار خوری اصابت کردند و شش سرباز زخمی شدند.

سایت روزنامه معاریو نوشت: ارتش اسرائیل می‌داند که چگونه موشک‌های رهگیر که ناموفق عمل می‌کنند را مهار کند. نیروی هوایی می‌گوید که بررسی و آزمایش در مقابل صنایع دفاعی تولید کننده موشک‌های گنبد آهنین تامیر انجام می‌شود.

رسانه‌های عبری گزارش داند که روز گذشته پهپادهای حزب الله مناطق شمالی را هدف قرار دادند و گنبد آهنین در رهگیری یکی از موشک‌ها ناموفق عمل کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که حزب‌الله دو پهپاد پرتاب کرده که توسط نیروی هوایی رهگیری شده‌اند اما یکی از موشک‌های رهگیر، هدف را از دست داد و به بزرگراه 4 صهیون اصابت کرد و در نتیجه 13 نفر مجروح شدند و برای درمان خدمات پزشکی به بیمارستان نهاریا منتقل شدند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1123147

→ خواندن مطلب قبلی

مطالبات شهرک‌نشینان از دولت

خواندن مطلب بعدی ←

غرامت به مشاغل آسیب دیده در شمال اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *