دستور به کاهش بودجه مهدکودک خریدی‌ها

دادستان اسرائیل خواستار کاهش بودجه مهد کودک فرزندان خریدی شد.

گالی بهاراف میارا، دادستان کل رژیم صهیونیستی، در نامه‌ای به وزیر کار یوآو بن تزور دستور داد تا بودجه مهدکودک فرزندان خریدی را که از تبعیت دستورات ثبت نام در خدمت سربازی سرباز می‌زنند، کاهش دهد.

این دستور پس از آن صادر شد که هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی برای حدود 3000 خریدی، مطابق با حکم دادگاه عالی فراخوان صادر کرد.

بهاراف میارا می‌نویسد: نتیجه‌گیری این است که دیگر هیچ توجیهی برای تأمین مالی مهدکودک‌ها به جهت تشویق مطالعه تورات برای کسانی که برای خدمت سربازی تعیین شده‌اند، اما نیامده‌اند، وجود ندارد.

خاخام‌های برجسته خریدی از دانشجویان یشیوا خواسته‌اند که هرگونه ارتباط ارتش اسرائیل را نادیده بگیرند و احزابی که جامعه خریدی را نمایندگی می‌کنند، اعلام کردند که اگر دولت بنیامین نتانیاهو قانونی را برای معافیت عمده مردان خریدی از خدمت سربازی تصویب نکند تهدیدات خود را مبنی بر ترک ائتلاف افزایش می‌دهند.

جدال بر سر خدمت جامعه خریدی در ارتش، یکی‌ از بحث برانگیزترین اختلافات در اسرائیل است که با دهه‌ها تلاش دولتی و قضایی برای حل و فصل این موضوع هرگز به یک راه حل پایدار نرسیدند. رهبری مذهبی و سیاسی خریدی به شدت در برابر هرگونه تلاش برای سربازگیری از مردان جوان مقاومت می‌کند و به‌شدت به آن اعتراض دارد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog

 

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار برای تخلیه خان یونس

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش اعتیاد پس از جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *