۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله شدیداللحن گالانت به نتانیاهو

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در کمیته خارجی و امنیتی کنست به شدت به نتانیاهو حمله کرد.

وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، در جلسه امروز (دوشنبه) کمیته روابط خارجی و امنیت کنست، با توجه به توافق مبادله اسرا و صحبت‌های مکرر نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در جنگ، به بنیامین نتانیاهو حمله کرد.

رسانه‌های عبری فاش کردند که در نشست امنیتی بین وزیر جنگ اسرائیل و نخست وزیر این رژیم، آن دو به شدت از یکدیگر انتقاد کردند و گالانت ادعای پیروزی مطلق نتانیاهو را مزخرف خوانده است.

کانال 12 عبری گزارش داد که گالانت عبارت پیروزی مطلق را که نتانیاهو تکرار می‌کند را چرت توصیف کرد و گفت: نتانیاهو در نشست‌های بسته و محرمانه شجاعتی از خود نشان نمی‌دهد.

وزیر جنگ رژیم اسرائیل همچنین درباره تبادل اسرا نیز گفته که توافق تبادل اسرا به دلیل مواضع اسرائیل هم به تأخیر افتاد ولی اگر این رژیم محور فیلادلفیا (مرز بین غزه و مصر) را برای دو ماه ترک کند، دیگر معامله‌ای صورت نخواهد گرفت.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اظهارات گالانت را یک روایت ضد اسرائیلی خواند و گفت: وقتی گالانت تصمیم ضد اسرائیلی اتخاذ می‌کند، به احتمالات دستیابی به توافق برای آزادی افراد ربوده شده لطمه می‌زند.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل تنها یک گزینه دارد: دستیابی به پیروزی مطلق، یعنی از بین بردن توان نظامی حماس و آزادی گروگان‌ها و این پیروزی محقق خواهد شد. اینها دستورات صریح نخست وزیر، نتانیاهو و کابینه است که اجرای آن برای همه از جمله گالانت الزام‌آور است.

گالانت به کمیته امور خارجه و امنیت گفت: ما بر سر دوراهی قرار داریم. احتمال توافق و معامله وجود دارد که منجر به توقف جنگ در شمال و جنوب می‌شود و دیگر جنگ و تنش، که دستگاه امنیتی از انجام معامله و تبادل اسرا حمایت می‌کند.

وی در خصوص پاسخ احتمالی ایران و محور مقاومت گفت: تهدیدات تهران و بیروت به احتمال زیاد محقق خواهد شد و ما در حالت آماده‌باش و هوشیاری هستیم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/pzm-soldiers/Article

→ خواندن مطلب قبلی

تداوم تعلیق پروازهای خارجی

خواندن مطلب بعدی ←

حذف آثار هنری کمیاب از موزه اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *