۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش تنش روانی میان اسرائیلی‌ها

ترس و اضطراب ناشی از حمله احتمالی ایران، تنش روانی میان اسرائیلی‌ها را دو برابر کرده است.

گزارش‌های اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد اسرائیلی‌هایی که به دلیل اضطراب، تنش‌های روانی و استرس به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند، در میان انتظار پاسخ تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله لبنان، تقریباً 100 درصد افزایش یافته است.

دکتر ایریت مارتیچ، مدیر خدمات اورژانس روانپزشکی کالج پزشکی اسرائیلی رامبام در حیفا گفت: اگر در روزهای عادی میانگین تعداد مراجعات روزانه بین 12 تا 14 مورد باشد، در این روزها تعداد موارد به 20 مورد می‌رسد. به گفته وب سایت اسرائیلی «هایپو»، تعداد زیادی از مراجعات به دلیل اضطراب، استرس و ترس است.

وی افزود: نه تنها این موارد، موارد خودکشی، موارد روان پریشی و موارد اضطراب و استرس پس از سانحه نیز بیشتر است.

مارتیچ ادامه داد: در دو هفته گذشته نیز مواردی با مصرف انواع مواد مخدر و الکل همراه بوده است که باعث افزایش علائم و نیاز به معاینه پزشکی می‌شود. ما تغییر ناگهانی را احساس می‌کنیم.

مدیر بخش روانپزشکی بیمارستان رامبام، دکتر عفر شمگر، تأیید کرد که اکثر متقاضیان مراجعه به بیمارستان به انتخاب خود مراجعه می‌کنند و اخیراً موارد شدیدتری در بین مراجعه کنندگان به اورژانس وجود داشته است که نیاز به بستری شدن دارند. تعداد این موارد طی دو یا سه هفته گذشته جهش سه برابری داشته است.

وی افزود: شکی نیست که هر رویداد، تشدید یا تهدیدی سطح اضطراب مردم را بالا می‌برد اما در این گروه پیامدهای آن مهم‌تر است، زیرا خانواده، دوستان و محیط نزدیک دیگر توان مقابله با آن را ندارند و بنابراین بدون دریافت پاسخ رها شده و در نهایت در بیمارستان بستری می‌شوند.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2123405.html

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت پلیس اسرائیل از تروریسم یهودی

خواندن مطلب بعدی ←

ناتوانی یک سوم اسرائیلی‌ها در تامین هزینه‌های زندگی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *