۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ناتوانی یک سوم اسرائیلی‌ها در تامین هزینه‌های زندگی

داده‌های بررسی اجتماعی اداره مرکزی آمار (CBS) تصویری دشوار  از وضعیت اقتصادی اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد.

سایت روزنامه اقتصادی گلوبز گزارش داد که 40 درصد از اسرائیلی‌ها (حدود 3.5 میلیون نفر) از وضعیت اقتصادی خود اصلا راضی نیستند. 26 درصد اصلاً قادر به تامین هزینه‌های ماهیانه خانوار نیستند همچنین 7.4 درصد از غذا و 9.7 درصد به دلیل وضعیت مالی خود از درمان صرف نظر کرده‌اند. علاوه بر این، 9.5 درصد در سال گذشته احساس فقر می‌کنند، این ارقام در میان اعراب 30 درصد و در بین یهودیان فقط 4.6 درصد است.

گلوبز نوشت: اینها داده‌های ناامیدکننده‌ای هستند اما به نظر می‌رسد که چشم‌انداز اکثر اسرائیلی‌ها نسبتاً خوش‌بینانه است: 51 درصد تخمین می‌زنند که وضعیت مالی شخصی آنها در سال‌های آینده بهبود می‌یابد، 29 درصد تخمین می‌زنند که وضعیت ثابت باقی می‌ماند و 10 درصد پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت مالی آنها بدتر می‌شود.

علی‌رغم داده‌های دلگرم کننده، فقر هنوز در جامعه اسرائیل بسیار وجود دارد.

فقر بر سلامت روان نیز تأثیر می‌گذارد: 5.2 درصد اغلب احساس تنهایی می‌کنند؛ 7.8 درصد شهادت می‌دهند که وضعیت روانی آنها اصلا خوب نیست؛ 16 درصد از اسرائیلی‌ها نگران و مضطرب هستند و بیش از یک چهارم، 26 درصد از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که علی‌رغم بهبود ظرفیت‌های اقتصادی در 20 سال گذشته، فقر همچنان در جامعه اسرائیل بسیار وجود دارد و بار جسمی و روحی قابل توجهی بر دوش کسانی است که از آن رنج می‌برند.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش تنش روانی میان اسرائیلی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

مقبولیت نتانیاهو در نظرسنجی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *