تلاش اسرائیل برای برگزاری نشست قاهره

اسرائیل برای برگزاری نشست آتی در قاهره تلاش می‌کند.

تارنمای وای نت روز پنجشنبه نوشت: تلاش می‌شود تا در روزهای آینده نشستی در قاهره برگزار شود تا آنچه در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه به‌دست آمده تکمیل شود.

این روزنامه نوشت که با توجه به ابهامات پیرامون اجلاس احتمالی که در روز شنبه یا یکشنبه در قاهره برگزار می‌شود، شورای وزیران سیاسی و امنیتی (کابینه) عصر امروز در پایگاه کریا در تل آویو تشکیل جلسه خواهد داد.

منابع سیاسی اسرائیل روز پنجشنبه تایید کردند که نتانیاهو پس از تماس تلفنی با بایدن، موضع خود را در خصوص لزوم کنترل و حضور اسرائیل در محور فیلادلفیا تغییر نداده است.

از سوی دیگر، گادی آیزنکوت، وزیر سابق شورای جنگ، با توجه به اینکه مذاکره کننده اسرائیلی باید ذهنیت اعراب را درک کند، از نتانیاهو خواست تا فرد دیگری جایگزین دیوید بارنیا، رئیس موساد شود که ریاست تیم مذاکره کننده غزه را بر عهده دارد.

آیزنکوت دو نفر را به عنوان جایگزین رئیس موساد در راس تیم مذاکره کننده معرفی کرد؛ یکی سرلشکر بازنشسته یوآو (فولی) مردخای را که هماهنگ کننده اقدامات دولت در سرزمین‌ها بود و سال‌ها به طور غیرمستقیم از طریق مصر با حماس مذاکره می‌کرد و با کشورهای عربی تماس داشت و دیگری سرگرد غسان علیان که در جهان عرب نیز شناخته شده است و زبان عربی می‌داند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1w00zu4ic#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

مراجعه کمتر از سه درصد از خریدی‌ها به مراکز استخدام

خواندن مطلب بعدی ←

نرخ سه‌برابری قتل اعراب اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *