آمریکا در حال آماده‌سازی پیشنهاد قطعی و نهایی آتش‌بس

هاآرتص: دولت بایدن درحال آماده‌سازی پیشنهاد جدید آتش‌بس است.

رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، در حال بررسی پیشنهاد نهایی به اسرائیل و حماس برای آتش‌بس و آزادی زندانیان غزه در اواخر این هفته است و بر اساس آنچه دو منبع به آکسیوس گفتند، امیدوار است ظرف دو هفته به توافق برسد.

عصر دیروز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به خانواده‌های زندانیان آمریکایی در غزه اطلاع داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال بررسی ارائه این پیشنهاد است که نهایی به‌حساب می‌آید تا به توافق کامل برسد.

پس از آنکه ارتش اسرائیل از بازیابی اجساد 6 زندانی اسرائیلی در بخش، از جمله هرش گلدبرگ پولین آمریکایی خبر داد، امروز صبح جو بایدن با تیم امنیت ملی خود دیدار کرد تا راهبرد نهایی برای رسیدن به توافق را مشخص کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به واشنگتن‌پست گفت که ایالات متحده در حال مذاکره با مصر و قطر در مورد جزئیات توافق نهایی برای آتش‌بس در غزه و آزادی بازداشت‌شدگان است و قصد دارد آن را در اختیار اسرائیل و حماس قرار دهد اگر دو طرف آن را نپذیرند، پایان مذاکرات به رهبری واشنگتن خواهد بود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که تلاش‌های رئیس‌جمهور بایدن برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه پس از اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر بازیابی اجساد زندانیان اسرائیلی، فوری‌تر شده است.

 

پیوند خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز اعتصاب سراسری در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

نامه هشدارآمیز لاپید به اعضای ائتلاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *