۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روی‌گردانی نوجوانان از نمایش مظاهر یهودیت

نوجوانان یهودی هویت دینی و ملی خود را کتمان می‌کنند.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حدود یک‌سوم نوجوانان یهودی در سراسر جهان از نمایش مظاهر دین خود، مانند گردن‌بندهای کیپت یا ستاره داوود، اجتناب می‌کنند.

این مطالعه که توسط بخش جوانان موسایی و با مشارکت وزارت دیاسپورای رژیم صهیونیستی انجام شد روند نگران‌کننده دانش‌آموزان یهودی را که هویت خود را به دلیل خصومت در محیط‌های مدرسه پنهان می‌کنند، آشکار می‌کند.

در این پژوهش نزدیک به ۸۰۰ نوجوان یهودی مورد بررسی قرار گرفتند. ۴۷.۴ درصد گزارش کردند که تحرک و دوری افراد از نمادهای اسرائیلی و یهودیت را شخصاً به چشم دیده‌اند و بیشتر چنین حوادثی در مدرسه اتفاق می‌افتد. یافته‌ها نشان می‌دهد که مظاهر رژیم صهیونیستی برای ۶۸.۷ درصد از نوجوانان دانش‌آموز دافعه ایجاد می‌کند.

۲۶.۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، معلمان و ۲۷.۴ درصد مدیران مدارس را عامل اسرائیل ستیزی، به‌ویژه در آمریکا، جایی که این موضوع شایع‌تر به نظر می‌رسد، معرفی می‌کنند.

فراتر از تعاملات شخصی، ۱۴.۳ درصد از نوجوانان گزارش دادند که با محتوای اسرائیل ستیزانه در تکالیف یا برنامه‌های درسی مدرسه مواجه شده‌اند، مشکلی که در مدارس آمریکا قابل‌توجه است.

این مطالعه نشان داد که حدود ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان تمایلی به ارسال آنلاین محتوای یهودی یا اسرائیلی ندارند و ۲۲ درصد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به‌طور کامل اقداماتی را برای پنهان‌کردن هویت یهودی خود انجام داده‌اند.

انجمن جوانان موسایی قصد دارند تحقیقات بیشتری را منتشر کند و بررسی کند که چگونه جنگ با غزه بر ارتباط جوانان یهودی با دینشان تأثیر گذاشته است.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-819154

→ خواندن مطلب قبلی

ضبط حقوق معلمان اعتصابی

خواندن مطلب بعدی ←

جلسه اصلاح بودجه کنست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *