۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله گسترده ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل بیش از 100 سکوی موشکی را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

نیروی هوایی اسرائیل شب گذشته موج غیرعادی و گسترده‌ای از حملات را در لبنان آغاز کرد. کانال 14 عبری گزارش داد که این بزرگ‌ترین موج حملات در لبنان از زمان آغاز جنگ در 7 اکتبر است.

در بیانیه سخنگوی ارتش اسرائیل آمده است: طی دو ساعت گذشته، جنگنده‌های نیروی هوایی به رهبری آمان و فرماندهی شمال صدها پرتابگر را که آماده پرتاب فوری به خاک اسرائیل بودند، مورد حمله قرار دادند. در مجموع حدود 100 پرتابگر و دیگر زیرساخت‌های نظامی از جمله حدود 1000 کپسول پرتاب که آماده پرتاب فوری بودند، مورد حمله قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد که به آسیب رساندن و تضعیف توانایی‌ها و زیرساخت‌های نظامی سازمان حزب‌الله ادامه می‌دهد.

رسانه‌های عربی گزارش دادند که ارتش اسرائیل مدت کوتاهی پس از شلیک موشک‌های حزب‌الله به منطقه متولا، بیش از ۵۰ هدف را در جنوب لبنان و در اعماق این کشور با جنگنده‌های نیروی هوایی مورد حمله قرار داد.

در پی موج غیرعادی حملات ارتش اسرائیل در لبنان و در پی ارزیابی وضعیت، فرماندهی جبهه داخلی دستورات جدیدی را به ساکنان شمال صادر کرد: از ساکنان سافد، روش پینا، منطقه میرون، کریات شمونا، متولا و گالیله علیا و همچنین ساکنان بلندی‌های جولان – از کاتزرین تا شمال – درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی در نزدیکی مناطق حفاظت شده بمانند.

یکی دیگر از پیام‌های غیرعادی که ارتش اسرائیل منتشر شد، در مورد تمرین گسترده‌ای است که آخر هفته جاری در شمال برگزار می‌شود. چیزی که ممکن است به آینده نبرد علیه حزب‌الله اشاره کند.

در اطلاعیه ارتش آمده است: در روزهای پایانی هفته، ارتش اسرائیل در مناطق آموزشی در بخش شمالی مانور نظامی برگزار خواهد کرد، تأکید می‌کنیم که ورود به مناطق آموزشی ممنوع است و خطرات جانی و آسیب به فعالیت‌ها را به همراه دارد.

 

پیوند خبر: https://www.now14.co.il/article/1026001

→ خواندن مطلب قبلی

15 سال برنامه‌ریزی برای ترور پیجری

خواندن مطلب بعدی ←

پیشنهاد فریبنده خروج ایمن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *