طرح شوم جزیره نظامی برای نوار غزه

نتانیاهو «طرح جزیره» برای تخلیه شمال نوار غزه را منطقی و در حال بررسی اعلام کرد.

خبرگزاری کان ابتدای ماه جاری اعلام کرد که مقامات ارشد ارتش اسرائیل در حال بررسی پذیرش طرح رئیس سابق MLA برای تبدیل شمال نوار غزه به جزیره نظامی هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، امروز (یکشنبه) در کمیته امور خارجی و دفاع گفت که طرح جزیره گیورا به ما ارائه شده که کاملا منطقی است. این یکی از طرح‌های در حال بررسی است؛ اما چندین طرح دیگر نیز وجود دارد. ما متعهد هستیم که حاکمیت حماس را از بین ببریم.

حدود یک هفته پیش در اخبار شامگاهی در کان اعلام شد که مقامات ارشد ارتش اسرائیل در حال بررسی طرح تبدیل شمال نوار غزه به جزیره نظامی هستند و به گفته این نشریه، ارتش اسرائیل نیز در حال بررسی و اجرای حداقل بخشی از آن بود.

در ابتدای ماه، رئیس بخش عملیات ارتش اسرائیل طرحی را ارائه کرد که معتقد بود به شکست حماس منجر می‌شود، طبق طرح پیشنهادی، ارتش اسرائیل بیش از 200 هزار نفر از مردم غزه را تخلیه خواهد کرد و شمال نوار غزه و کل منطقه شمالی را به منطقه‌ای تحت کنترل کامل نظامی اسرائیل تبدیل می‌کند. به گفته وی، تصرف این سرزمین، ساکنان غزه را در مقابل حماس قرار می‌دهد و این کابوس بزرگ سینوار خواهد بود که به معامله برای آزادی گروگان‌ها سرعت می‌بخشد.

 

پیوند خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/803098

→ خواندن مطلب قبلی

انتقال بیمارستان‌های شمال به مناطق محافظت شده

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش 50 درصدی مهاجرت از اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *