اختلاف بر سر یارانه مهدکودک خریدی‌ها

مسئله یارانه مهدکودک خریدی‌ها به اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی دامن می‌زند.

دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی در پی امتناع خریدی‌ها واجد شرایط از ثبت نام در خدمت ارتش نوشت: آن‌ها دیگر صلاحیت دریافت یارانه مهدکودک را ندارند.

دولت، روز یکشنبه شاخص‌هایی را برای دریافت یارانه مهدکودک (کودکان 0تا 3 ساله) تا پایان نوامبر معین کرد.

این معیارها که معمولاً قبل از شروع سال تحصیلی منتشر می‌شود، شامل خانواده‌هایی است که یکی از والدین آنها کار و دیگری تحصیل می‌کند و پیش از این، تحصیل در یشیوا نیز لحاظ می‌شد.

تصمیم یکشنبه دولت بر این بود که همه شاخص‌ها را تنها برای سه ماه اعمال کند و این تصمیم منجر به این می‌شود که وزارت کار موظف است تا قبل از دسامبر دوباره معیارها را بازنویسی کند، با این امید که این وزارتخانه بتواند قبل از آن روز خلأ قانونی پیدا کند تا یارانه‌ها را برای دانشجویان یشیوا با سن نظامی ادامه دهد تا بقیه سال تحصیلی ادامه یابد.

بهاراف میارا روز یکشنبه نوشت که تصمیم دولت از لحاظ قانونی قابل اجرا نیست زیرا به‌طور نامتناسبی به همه والدینی که به دلایلی غیر از مطالعه یشیوا واجد شرایط دریافت یارانه هستند، آسیب می‌رساند. مضافا اینکه هیچ دلیل قانونی در مورد اینکه چرا یارانه برای سایر گروه‌ها مانند والدین مجرد و مهاجران جدید، فقط برای سه ماه و نه برای کل سال تحصیلی اعمال شود، ارائه نشده است.

بهاراف میارا روز سه‌شنبه در نامه‌ای به بن تزور نوشت که به مشاوران حقوقی وزارت کار دستور داده است که از امضای این معیارها خودداری کنند زیرا از نظر قانونی قابل اجرا نیستند.

وی افزود که امتناع بن تزور از امضای شاخص‌هایی که برای کل سال تحصیلی و نه فقط تا پایان نوامبر اعمال می‌شود، به والدین واجد شرایط آسیب وارد می‌کند. وی در این نامه بن تزور را تشویق کرد تا شاخص‌ها را فورا منتشر کند.

بن تزور روز چهارشنبه در نامه فوق الذکر پاسخ داد که او به تصمیم دولت متعهد است و دادستان کل نیز باید متعهد باشد.

به گفته بن تزور، دادستان کل این اختیار ندارد که به مشاوران حقوقی در وزارت کار دستور دهد تا طبق تصمیم دولت معیارها را امضا نکنند. بن تزور از میارا خواست تا دستورالعمل خود را تغییر دهد تا او بتواند معیارها را فورا منتشر کند.

بن تزور یکی‌ از اعضای حزب خریدی شاس است و تداوم دریافت یارانه مهدکودک دانشجویان خریدی یشیوا را رایزنی می‌کند.

 

پیوند خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-821765

→ خواندن مطلب قبلی

جلسه رشد جمعیت کنست در نگرانی‌های امنیتی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله با تخم مرغ به پدر گروگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *