تحولات جبهه لبنان

رسانه‌های اسرائیلی از حملات حزب‌الله لبنان به حیفا خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی حملات خود را به مناطق مختلف لبنان تشدید می‌کند و در یک حمله خونین گسترده که اسرائیل از سحرگاه روز دوشنبه آغاز کرد، بیش از 600 کشته و حدود 150000 نفر را به مناطق مرکزی آواره کرد.

در زمانی که ایالات متحده، اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای غربی و عربی فراخوانی مشترک برای برقراری آتش‌بس موقت به مدت 21 روز در لبنان صادر کردند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با آن مخالفت کرد.

شبکه تلویزیونی اسرائیل گزارش داد که یک موشک در نزدیکی بندر حیفا به دریا سقوط کرد و قطعات یک موشک رهگیری شده به مرکز شهر افتاد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز پرتاب 10 موشک از لبنان به خلیج حیفا را تایید کرد که برخی از آنها را رهگیری کرده و برخی دیگر در یک منطقه باز سقوط کرده‌اند.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو نفر در حین حرکت به سمت پناهگاه‌های حیفا به‌طور جزئی مجروح شدند.

جبهه داخلی در اسرائیل اعلام کرد که آژیرهای خطر در شهر حیفا و اطراف آن به صدا درآمده است، درحالی که اسرائیل هیوم گزارش داد که بیش از 10 موشک به سمت شهر شلیک شده است.

کانال 12 اسرائیل گفت که ران درمر وزیر امور استراتژیک در مورد پیشنها‌ آتش بس با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت‌وگو کرده است.

سایت اسرائیلی Walla گزارش داد که ارتش اسرائیل دیروز به 1600 هدف در لبنان حمله کرد.

وزارت بهداشت لبنان شب پنجشنبه تعداد شهدا را 88 نفر و 153 مجروح در حملات اسرائیل به این کشور طی 24 ساعت اعلام کرد.

 

پیوند خبر: https://www.mako.co.il/pzm-soldiers/Article-0000ca0fd003291026.htm

 

→ خواندن مطلب قبلی

بن گویر نتانیاهو را تهدید کرد

خواندن مطلب بعدی ←

کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *