تهدید و ادامه نسل‌کشی خلاصه سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل

در سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل چیز جدید گفته نشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کرد، درحالی ‌که جنگ ویرانگر غزه در کنار تشدید تنش‌ها با حزب‌الله در روزهای اخیر ادامه دارد.

هم‌زمان با سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در هفتاد و نهمین نشست مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد، تعدادی از هیئت‌ها از سالن خارج شدند و برخی دیگر از هیئت‌ها او را هو کردند.

هیئت تهران در جریان سخنرانی نتانیاهو که گستاخانه ایران را تهدید کرد، از مقر مجمع ‌عمومی سازمان ملل خارج شد.

نتانیاهو سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: تصمیم گرفتم در مجمع‌ عمومی سازمان ملل شرکت کنم تا بگویم اسرائیل به دنبال صلح است! به آن دست‌یافته و به آن ادامه خواهد داد و جنگی را برای بقا به راه انداخته است.

وی افزود: اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی نزدیک بود که حمله 7 اکتبر رخ داد.

نتانیاهو ایران را تهدید کرد و گفت: اگر به ما حمله کنید، ما به شما حمله خواهیم کرد و هیچ جایی در آن و در خاورمیانه نیست که دست اسرائیل به آن نرسد.

وی ادامه داد: اگر حماس سلاح‌های خود را زمین بگذارد و گروگان‌ها را آزاد کند، این امکان وجود دارد که جنگ اکنون پایان یابد. در غیر این صورت تا رسیدن به پیروزی قطعی به جنگ ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو در سخنرانی خود به مذاکرات آتش‌بس چه در غزه و چه در لبنان اشاره‌ای نکرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل باید حزب‌الله را شکست دهد و اجازه نمی‌دهیم به مرزها بازگردد و برای 7 اکتبر دیگر برنامه‌ریزی کند و تا زمانی که راه جنگ را انتخاب کرده است، حق داریم این تهدید را برطرف کنیم تا ساکنان شمال را به خانه‌های خود بازگردانیم.

 

پیوند خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/article-1135834

→ خواندن مطلب قبلی

جنگ لبنان و افزایش محبوبیت نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

حمله سنگین ارتش اسرائیل، هدف ترور حسن نصرالله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *