۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در روز هولوکاست: اکثریت مردم با ورود شخصیت های سیاسی به مراسم دولتی مخالف هستند

/*! elementor – v3.10.2 – 29-01-2023 */
.elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=”.svg”]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} R 1

یک نظرسنجی که توسط مشاور استراتژیک یوسی تاتیکا آغاز ش نشان داد که اکثریت مردم با ورود شخصیت‌های سیاسی به مراسم دولتی مخالف هستند. در این بین رئیس هیئت مدیره (یاد لبانیم) به گالانت گفت: می‌ترسم اگر سیاستمداران به سراغشان بیایند در مراسم یادبود چه اتفاقی می افتد.

سازمان یاد لبانیم در سال 1949 و بلافاصله پس از جنگ استقلال تأسیس شد. این سازمان نماینده انحصاری است که برای گرامیداشت یاد کشته‌های نظام اسرائیل و به جای گذاشتن میراث و مراقبت از خانواده‌های داغدار تلاش می‌کند.

این سازمان به خانواده‌ها کمک می‌کند تا میراث زنده‌ای را به افتخار خود ایجاد کنند. همچنین به خانواده‌ها از تمام بخش‌های جامعه اسرائیل کمک، راهنمایی و مشاوره ارائه می‌کند و در هر مرحله از زندگی‌شان جامعه‌ای  حمایت‌کننده ایجاد می‌کند.

این سازمان حدود 13000 عضو، 64 شعبه و 7 ناحیه در سراسر اسرائیل دارد. اعضای سازمان پدر و مادر و خواهر و برادر داغدیده را زیر چتر پوششی خود قرار می‌دهند.

نظرسنجی که توسط مشاور راهبردی یوسی تاتیکا پیش از رویدادهای روز یادبود برای کشته شدگان برای اسرائیل و قربانیان خصومت‌ها آغاز شد، شکاف عمیقی را که بین مردم و مقامات منتخب آن ایجاد شده است را پر می‌کند. این نظرسنجی پس از آن انجام شد که اخیراً درخواست‌هایی از خانواده‌های داغدار شنیده شد تا سیاستمداران را از مراسم روز یادبود حذف کنند.

اکثر پاسخ دهندگان (52 درصد) موافقند که با توجه به اختلافات شدید پیرامون اصلاحات، سیاستمداران هر دو طرف نباید برای مراسم در گورستان‌های نظامی در روز یادبود آتی حاضر شوند. 32 درصد مخالف و 16 درصد نظری ندارند.

یک رقم شگفت‌انگیز و جالب نشان می‌دهد که حتی در میان رای‌دهندگان راست‌گرا نیز نظرات متفاوت است، 41 درصد موافقان و 40 درصد مخالفان. در میان کسانی که به احزاب ائتلافی رای داده اند، مخالفان حضور مقامات هستند.

در این بین، در حال حاضر وزارت دفاع در حال آماده‌سازی برای برگزاری مراسم یادبود قربانیان اسرائیل در قالب معمول است که شامل شرکت رده‌های سیاسی و وزرا و سخنرانی در مراسم اصلی یادبود نیز می‌شود. مقام‌های امنیتی می‌گویند که از بحث عمومی در این مورد مطلع هستند، اما در حال حاضر تغییری در محتوای مراسم و شرکت کنندگان در آن ایجاد نشده است.

رئیس سازمان یاد لبانیم دیروز در دیدار با یوآو گالانت وزیر دفاع  اسرائیل در خصوص مراسم روز یادبود اسرائیلی‌ها، وضعیت تلخی را به وزیر منعکس کرد که در آن بسیار نگران از حضور سیاستمداران در این مراسم بود.

→ خواندن مطلب قبلی

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی : ارتش در بهترین دوره خود قرار دارد

خواندن مطلب بعدی ←

سیگار الکترونیکی گریبان‌گیر نوجوانان اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *