۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پلیس مهربان اسرائیلی بخاطر نارنجک زدن تقدیر شد


حمایت پلیس اسرائیل از میر سوئیسا، که نارنجک بیهوش کننده را به سمت جمعیت معترضان اصلاحات قضایی پرتاب کرده بود، روز پنجشنبه به دلیل این کار در اداره پلیس لوح تقدیر اعطا شد. این تصمیم قبل از مراسم روز استقلال پلیس گرفته شد. نکته جالب این است که در نتیجه آن حادثه، سوئیسا و پنج افسر پلیس توسط امور داخلی مورد تحقیق قرار گرفتند. در پایان تحقیقات، پنج افسر پلیس دیگر آزاد شدند در حالی که سوئیسا همچنان تحت تحقیقات بود و این نشان می‌دهد او بیشتر در آن اتفاق مصر بوده است. بلافاصله پس از این حادثه، ایتامار بن گویر (وزیر امنیت ملی) علیه اداره تحقیقات افسران سخنرانی کرد و از اقدامات سوئیسا حمایت کرد. او گفت که در لحظه‎‌ای که افسران پلیس مورد حمله قرار می‌گیرند، باید با همان سیاستی که در اعتراضات استفاده می‌شود عمل کنند. بن گویر معتقد بودکه این تحقیقات سیاسی بوده است.

اما این اتفاق با واکنش‌های منفی تندی در جامعه روبرو شد!

در مصاحبه با مردم اسرائیل آنها می‌گفتند: «اگر برخورد پلیس با افسران خشونت‌آمیز اینگونه باشد، جای تعجب نیست که در آینده رفتار بدتری داشته باشند. یکشنبه هفته آینده قرار شده است تا مردم تجمعی در مورد خشونت پلیس و اتفاقات آن روز برگزار خواهند کرد. در میان شرکت‌کنندگان شاچار مور که برای سخنرانی انتخاب شده است کسی است که برای اعتراض به اصلاحات قضایی از خانه بیرون آمده بود و به دلیل همین خشونت‌ها در بیمارستان بستری شده بود.

در بیانیه رهبران معترضان آمده است: “خوب بود بجای دادن این جوایز به موضوع تهدیدهایی که پلیس مردم رو در خیابان کاپلان می‌کرد را بررسی می‌کردید. ما این تقدیرنامه‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.”

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-739801

 

→ خواندن مطلب قبلی

دعوای یهودیان آمریکایی بر سر دعوت از نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

بازی اسرائیل با ذهن کودکان بی‌گناه مصری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *