۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دستگیری جاسوسان هندی-اسرائیلی در قطر

تعداد هشت نفر از اتباع هندی که برای نیروی دریایی قطر در یک پروژه زیر دریایی فعالیت می‌کردند به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی توسط نیروهای امنیتی قطر دستگیر شدند. دستگیر شدگان هشت نفر از کارکنان سابق نیروی دریایی هند می‌باشند که در آگوست سال گذشته به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در قطر دستگیر شدند و محاکمه آنها از ماه گذشته آغاز شد.

یک منبع اطلاعاتی هندی اظهار داشت ما تلاش کردیم آنها را آزاد کنیم، اما قطری‌ها اصرار دارند که اطلاعات پروژه پنهانی زیر دریایی آنها به اسرائیل منتقل شده است و انتظار می‌رود این هشت نفر به جرم جمع آوری اطلاعات محرمانه در مورد یک پروژه سری زیردریایی در قطر متهم شوند.
افراد دستگیر شده متهم به جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک پروژه زیردریایی است که در ایتالیا تولید می‌شود، این هشت نفر برای یک شرکت مشاور در وزارت دفاع قطر کار می‌کردند.
مقامات هندی تلاش کرده بودند که قطری‌ها را متقاعد کنند پرسنل سابق نیروی دریایی هند در هیچ گونه فعالیت اطلاعاتی خصمانه علیه قطر نداشته اند، اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود. این منبع گفت: قطری‌ها اصرار دارند که اطلاعاتی درباره برنامه زیردریایی آنها به اسرائیل منتقل شده است. این منبع همچنین اظهار داشت که سرویس اطلاعاتی قطر توانست ارتباطات الکترونیکی و فنی جاسوس‌ها را رهگیری کند که در آن پرسنل اتباع هندی شاغل در پروژه زیر دریایی، اطلاعات حساسی را به اسرائیلی‌ها منتقل می‌کردند.
کارخانه شرکت سازنده زیردریایی‌های قطر در شهر برگامو ایتالیا واقع شده است، این زیردریایی‌ها مدل کوچک شده زیردریایی‌های U212 می‌باشند که با همکاری ایتالیا و شرکت آلمانی ThyssenKrupp ساخته می‌شوند.

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/bjmgvccg3

→ خواندن مطلب قبلی

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان

خواندن مطلب بعدی ←

تنش در روابط اردن و رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *