۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دستگیری یک سیاستمدار اردنی به بهانه قاچاق

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که اسرائیل یک نماینده اردنی پارلمان را در پرونده مرتبط با قاچاق سلاح و طلا به کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده است. عماد العدوان، 35 ساله،عضو کمیته فلسطینی پارلمان اردن است که روز یکشنبه درگذرگاه مرزی اردن توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شد.

سینان مجالی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای گفت: عماد العدوان، نماینده پارلمان اردن که اوایل روز یکشنبه با خودرو از گذرگاه اصلی مرزی در امتداد رودخانه اردن عبور کرده بود، توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت و بازجویی شد. مجالی گفت: «وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌های ذیربط در پادشاهی تلاش می‌کنند تا جزئیات این موضوع را مشخص کرده و در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند».

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که وی در گذرگاه مرزی ملک حسین (النبی) در کرانه باختری اشغالی دستگیر شده است و البته هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مقامات اسرائیلی درباره دستگیری العدوان وجود ندارد.

خلیل عطیه، قانونگذار برجسته اردن، که به مخالفت صریح خود با اسرائیل معروف است و کمپین‌هایی را برای لغو معاهده صلح این کشور با اسرائیل رهبری کرده است، گفت که اگر دولت سریعاً اقدام نکند، مسئول خواهد بود. عطیه گفت: «نباید به دشمن اجازه داده بشود که با بازداشت و زندانی کردن یکی از نمایندگان مجلس به عزت اردن لطمه بزند».

 

→ خواندن مطلب قبلی

تشویق به فرزندآوری در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

هرتزوگ: بزرگترین تهدید موجودیت اسرائیل از درون است!!!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *