۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آرامش قبل از طوفان / صهیونیستها منتظر پاسخ از جبهه مقاومت هستند!

به گزارش خبرگزاری یدیعوت آحارونوت ، رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش است تا قدرت پاسخ و زمان پاسخگویی از طرف غزه را ارزیابی کند.

ساعاتی بعد از عملیات تروریستی این رژیم در غزه، پناهگاه‌ها و تدابیر امنیتی برای مقابله با پاسخ این حمله اندیشیده شد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان داشت: «ما در تلاشیم تا واکنش‌ها را بسنجیم و آماده پاسخگویی به هر سناریویی هستیم.» البته لازم به ذکر است دستورات فرماندهی جبهه داخلی فقط به مناطقی اشاره دارد که تا 40 کیلومتر با نوار غزه فاصله دارند. کلاس‌های امروز و فردا تعطیل است و به ساکنان دستور داده شده در نزدیکی مناطق حفاظت شده بمانند. این دستور تا فردا تا ساعت 18:00 لازم الاجرا می‌باشد.

نکته جالب این بود که کابینه سیاسی-امنیتی قبل از شروع عملیات تشکیل نشد. به این علت که بر این باورند برای اقدام نظامی نیازی به تشکیل هیأت وزیران نیست.

در این عملیات حدود 40 نوع هواپیمای مختلف به سه هدف مشخص شده همزمان شلیک کردند. حتی این حملات بعد از هدف قرار دادن سوژه‌های از پیش تعیین شده هم ادامه داشت. بالگردهای صهیونیستی به سایت‌های تولید تسلیحات از جمله کارگاه‌های تولید موشک در خان یونس و همچنین سایتی که برای تولید قطعات بتنی مورد استفاده برای تونل‌ها استفاده می‌شد هم حمله کردند. همچنین شش مجتمع نظامی جهاد اسلامی مورد حمله واقع شد، که بیشتر آنها به منظور انبار تسلیحات و زیرساخت‌های لجستیکی مورد استفاده قرار میگرفت.

رژیم صهیونیستی در جواب حماس که به انتقام اشاره کرده بود، اعلام کرد که هدفشان جنبش حماس نیست. سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: «این عملیات فقط علیه جهاد اسلامی بوده است.»  وی خاطر نشان کرد: «ما اینجا درباره سه سوژه صحبت می‌کنیم که در شلوغ‌ترین محله‌ها قرار داشتند و مورد اصابت حدود 40 فروند هواپیای جنگی قرار گرفتند. این عملیات خیلی پیچیده و بزرگ بود.» وی به احتمال واکنش گروه های مقاومت در داخل و خارج از غزه اشاره کرد و افزود: «ما در تلاشیم تا بفهمیم سناریوی مقابلمان چیست و چه واکنشی نشان می‌دهند. این رویداد بسیار پیچیده‌ای است که هدف آن جلوگیری از تحرکات فلسطینی‌ها قبل از انجام است.»

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1l8suvn3#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

کودک کشی رژیم صهیونیستی میان سکوت کَر کننده حقوق بی بشر!

خواندن مطلب بعدی ←

شریک عاطفی مساله امروز یهودیت ارتدوکس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *